Marketingmiddelen

Landelijke marketing
Stoepbord van Toerkoop Reisburo Dokkum uit DokkumLandelijk worden er verschillende marketingmiddelen ingezet om zo de naamsbekendheid te vergroten en de reizen die de Toerkoop reisbureaus verkopen, onder de aandacht te brengen. Dit gebeurt met traditionele communicatiemiddelen zoals o.a. televisie/radio, actieposters, stoepbordposters en leaflets.

Maar Toerkoop gaat natuurlijk ook mee met de tijd! Internet wordt een steeds belangrijker communicatiekanaal. Hier spelen wij op in via bannercampagnes, DM-campagnes en natuurlijk de website toerkoop.nl.

Toerkoop heeft zelfs een TV kanaal!
Via narrowcasting worden reisbureaus voorzien van actuele aanbiedingen, filmpjes én attractieve beelden. Wij zijn de eerste reisburogroep die dit medium heeft ingezet en de klanten reageren hier zeer positief op. Lees het persbericht dat over dit onderwerp is uitgebracht.

Regionale marketing

Voorbeeld van een regionale actie: een braderieOmdat al onze kantoren zelfstandige reisbureaus zijn, hebben ze vaak ook een erg goede regionale naamsbekendheid. De reisbureaus kunnen hierbij ondersteund worden door Toerkoop. In de Toerkoop communicatiewinkel staan ideeën voor regionale promotie. Hierin staan voorbeelden van posters en advertenties (bijvoorbeeld voor Valentijnsdag, Moeder-/ Vaderdag, etc.) die door het reisbureau gebruikt kunnen worden.

Daarnaast worden ook acties ontwikkeld al dan niet i.s.m. een touroperator. Zo is er een Italië-actie geweest, waarbij kookboekjes aan klanten konden worden meegegeven en een Tell-a-Friend actie om nieuwe klanten te werven.

Comments are closed.